Bezpieczeństwo danych
podziel się:

W ciągu roku przetwarzamy setki milionów dokumentów i danych. Stosujemy wielopoziomowe zabezpieczenia, gwarantujące klientom najwyższy poziom ochrony danych i ciągłość realizacji procesów.
 

Bezpieczeństwo fizyczne

Maksymalna ochrona powierzonych dokumentów jest możliwa dzięki zastosowaniu kompleksowych rozwiązań bezpieczeństwa, wśród których można wymienić:

  • całodobowy monitoring obiektu oraz pomieszczeń operacyjnych,
  • wyposażenie Centralnego Archiwum w dedykowany system przeciwpożarowy,
  • systemy kontroli dostępu do wszystkich pomieszczeń,
  • dostęp do systemów informatycznych tylko i wyłącznie uprawnionych osób (z kontrolą logowania i systemem okresowo przydzielanych haseł),
  • systemowe śledzenie czynności operacyjnych wykonywanych przez pracowników,
  • transmisję danych przy pomocy bezpiecznych połączeń szyfrowanych,
  • śledzenie drogi dokumentu (zasada wielokrotnej kontroli na każdym etapie obróbki nośnika),
  • zapewnienie wysokiej niezawodności i dostępności systemów informatycznych (klastrowanie, replikacja, redundancja sprzętowa, centrum zapasowe),
  • ochronę danych i ich archiwizację (tworzenie kopii zapasowych wielokrotnie w ciągu dnia, szybkie odzyskanie danych, składowanie danych w ośrodku zapasowym),
  • system ochrony przed atakami z sieci (zastosowanie tzw. ścian ogniowych oraz ochrony antywirusowej),
  • możliwość pracy w wewnętrznych sieciach korporacyjnych Klienta.
     

Bezpieczeństwo procedur

ArchiDoc spełnia wymogi bezpieczeństwa danych, określone polskimi normami prawnymi (w tym Ustawy o rachunkowości, Ochronie Danych Osobowych czy Rozporządzenia Ministra Kultury w sprawie zasad przechowywania dokumentacji osobowej i płacowej pracodawców).

Dodatkowo firma jest cyklicznie poddawana audytom Urzędu Wojewódzkiego, pod kątem spełnienia wymogów wpisu do rejestru przechowawców akt osobowych i płacowych.
 

Certyfikaty i pozwolenia

Pracownicy ArchiDoc każdorazowo przechodzą odpowiednie szkolenia w zakresie znajomości wewnętrznych rozwiązań bezpieczeństwa oraz "Ochrony Informacji Niejawnych". Część z nich posiada certyfikaty "Poświadczenia Bezpieczeństwa" wydane przez Agencję Bezpieczeństwa Wewnętrznego. Dodatkowo każdy pracownik podpisuje klauzulę poufności o ochronie tajemnicy służbowej.