02.01.2008

31.12.2007, „Computerworld”, Było lepiej, będzie lepiej

Wśród naszych rozmówców dominują optymistyczne opinie na temat 2007 r. oraz nadchodzących 12 miesięcy. Nic dziwnego, według najnowszych danych IDC, w roku 2007 rynek wzrósł o 22% do ponad 8 mld USD i dalej ma wzrastać.

Jak zaklęcia powtarzane są: wzrost gospodarczy i fundusze unijne. Analitycy IDC zakładają, że w kolejnych pięciu latach wartość polskiego rynku IT ma rosnąć średnio co rok o 12,8%. Za rok będzie kolejna okazja zweryfikować prognozy. Zapraszamy do lektury komentarzy przedstawicieli branży i analityków.

Jarosław Ochab , Andrzej Maciejewski

Andrzej Marcol, Dyrektor Działu Rozwoju Technologii ArchiDoc

Rok 2007 przyniósł zmiany, które pozytywnie wpłynęły na rozwój branży outsourcingowej. Przede wszystkim coraz bardziej widoczny jest trend zarządzania poprzez pryzmat procesów biznesowych. Spowodowało to wzrost znaczenia technologii BPM (Business Process Management) oraz workflow, które umożliwiają automatyzację poszczególnych obszarów działalności przedsiębiorstw. Korzyści ekonomiczne oraz możliwość współdzielenia infrastruktury informatycznej i logistycznej sprzyjają wydzielaniu obsługi wielu procesów na zewnątrz. Prekursorami na rynku polskim w wykorzystaniu usług opartych na technologii BPM były przede wszystkim firmy telekomunikacyjne, jednak rok 2007 przyniósł znaczny rozwój tego segmentu usług także w branży bankowej. Najprawdopodobniej w najbliższym czasie przełoży się to także na sektor ubezpieczeniowy, który zawsze podąża za tendencjami widocznymi w bankowości. Wzrost zainteresowania outsourcingiem oraz dostępność nowych technologii umożliwiają firmom zewnętrznym rozwijanie oferty usług i wychodzenie na przeciw potrzebom odbiorców. W 2008 rok ArchiDoc wchodzi z zamiarem szybkiej i skutecznej ekspansji na rynku outsourcingu back-office. Przewidujemy, że ten segment będzie nadal jednym z najszybciej rozwijających się na rynku usług outsourcingowych. Wydzielenie na zewnątrz całych procesów biznesowych związanych z przetwarzaniem dużych ilości dokumentów, oprócz korzyści ekonomicznych, oznacza także usprawnienie obsługi klientów, co coraz częściej będzie kluczowym czynnikiem wpływającym na wzrost konkurencyjności polskich firm.

Udostępnij