04.11.2009

ArchiDoc dla Banku Pekao SA

ArchiDoc Sp. z o. o. zrealizował dla Banku Pekao SA projekt z zakresu digitalizacji dokumentów w ponad 300 oddziałach na terenie całego kraju. Kontrakt obejmował skanowanie i eksportowanie do systemu informatycznego Banku dokumentów niezbędnych do obsługi około 100 tys. klientów instytucjonalnych.

ArchiDoc Sp. z o. o. zrealizował dla Banku Pekao SA projekt z zakresu digitalizacji dokumentów w ponad 300 oddziałach na terenie całego kraju. Kontrakt obejmował skanowanie i eksportowanie do systemu informatycznego Banku dokumentów niezbędnych do obsługi około 100 tys. klientów instytucjonalnych. Realizacja projektu zakończyła się w sierpniu 2009.

Transfer papierowej dokumentacji do obrotu elektronicznego jest dla Banku Pekao SA jednym z kluczowych elementów usprawnienia procesu obsługi klienta. Projekt zrealizowały zespoły robocze delegowane przez ArchiDoc, które w oddziałach Banku przetwarzały dokumenty z wykorzystaniem autorskich rozwiązań informatycznych. Dzięki zastosowaniu dedykowanego oprogramowania, pracownicy oddziałów uzyskali szybki i wygodny dostęp do elektronicznej bazy dokumentów, co pozwoliło zdecydowanie przyspieszyć obsługę klientów Banku.

„Decyzja, aby stopniowo automatyzować wybrane procesy związane z obsługą klientów Banku, jest wynikiem wzrostu oczekiwań odbiorców naszych usług finansowych. Rozwiązania outsourcingowe oferowane przez ArchiDoc gwarantują bezpieczeństwo danych i usprawniają zarządzanie dokumentacją. Wiedza i doświadczenie dostawcy usługi pozwoliły na dobranie optymalnego dla naszych potrzeb rozwiązania. Dzięki efektywniejszemu przepływowi danych szybciej realizujemy transakcje naszych klientów” – mówi Jacek Więcki, Dyrektor w Pionie IT Pekao SA.

Uruchomienie usługi poprzedziły zaawansowane analizy i testy. Projekt dla Banku Pekao SA prowadzony był przy zachowaniu najwyższych procedur bezpieczeństwa. Zastosowane rozwiązania informatyczne gwarantowały skuteczne usuwanie danych z komputerów pracowników spółki ArchiDoc odpowiedzialnych za skanowanie dokumentów, bez możliwości odtworzenia plików. „ArchiDoc posiada szerokie doświadczenie w dostarczaniu rozwiązań z zakresu obsługi back-office dla firm z sektora finansów. Jesteśmy świadomi, że kwestie bezpieczeństwa są dla klientów z tej branży najważniejsze, dlatego systematycznie udoskonalamy stosowane rozwiązania tak, aby zagwarantować naszym odbiorcom najwyższy poziom ochrony dokumentów. Automatyzacja procesów back-office pozwala nie tylko na podniesienie jakości świadczonych usług, ale przede wszystkim powoduje znaczną redukcję kosztów” – mówi Konrad Rochalski, Prezes Zarządu ArchiDoc.

Kontrakt z Bankiem Pekao SA był kolejnym projektem realizowanym przez ArchiDoc dla sektora finansowego. Od marca 2009 spółka obsługuje Centralną Kancelarię ING Banku Śląskiego w Warszawie. Do grona klientów ArchiDoc należą także m.in. Citibank Handlowy, Kredyt Bank oraz SEB Bank.

 

Udostępnij