29.09.2010

III edycja badań rynku outsourcingu w Polsce

Agencja badawcza IPSOS na zlecenie spółki ArchiDoc rozpoczęła właśnie badanie rynku outsourcingu w Polsce. Obie firmy już po raz trzeci przeanalizują wspólnie polski segment BPO.

Agencja badawcza IPSOS na zlecenie spółki ArchiDoc rozpoczęła właśnie badanie rynku outsourcingu w Polsce. Obie firmy już po raz trzeci przeanalizują wspólnie polski segment BPO. Raport z tegorocznych badań oraz płynące z niego wnioski zostaną udostępnione podczas konferencji prasowej, która odbędzie się w dniu 26 października 2010 roku.

Przedsiębiorcy na całym świecie, także w Polsce, coraz częściej zlecają część procesów związanych z prowadzeniem firmy zewnętrznym podmiotom. Dzięki takim posunięciom, przedsiębiorstwo znacznie redukuje koszty, oszczędza cenny czas oraz szybciej się rozwija, pozostawiając daleko w tyle konkurencję. Tegoroczne badanie rynku outsourcingu pozwoli określić znajomość i postrzeganie BPO wśród dużych przedsiębiorstw, stan obecny oraz perspektywy rozwoju sektora w kolejnych latach.

„Jesteśmy pierwszą firmą w Polsce, która zdecydowała się na zbadanie rynku outsourcingu zarządzania dokumentami. Z powodzeniem – od 2006 roku – wraz z firmą IPSOS analizujemy stopień znajomości branży wśród największych przedsiębiorstw. Mamy nadzieję, że przeprowadzane cyklicznie badanie rynku wskaże kierunek rozwoju tego obszaru i pozwoli określić rodzaj zapotrzebowania polskich firm na tego typu usługi.” – mówi Konrad Rochalski, Prezes Zarządu ArchiDoc.

Badanie – tak jak w poprzednich latach – dotyczyć będzie usług kierowanych do firm w zakresie elektronicznego obiegu dokumentów, zarządzania korespondencją, elektronicznej archiwizacji, rejestracji danych w systemach informatycznych oraz call center i poufności danych. Ankieta zostanie przeprowadzona telefonicznie (CATI).

„Jedną z tendencji obserwowanych wśród polskich firm w ciągu ostatnich dwóch lat było silne dążenie do poprawy efektywności funkcjonowania, w najprostszej formie wyrażające się w działaniach służących ograniczaniu kosztów. Jesteśmy bardzo ciekawi wyników realizowanego właśnie badania, które pokaże na ile dążenie to przekłada się na zainteresowanie outsourcingiem procesów biznesowych”- Krzysztof Chmielewski, Senior Research Manager, IPSOS.

Poprzednia edycja zrealizowana wspólnie z firmą badawczą IPSOS, odbyła się w 2008 roku. Wówczas okazało się, że do najczęściej outsourcowanych obszarów należą procesy back-office oraz technologie informatyczne, a najchętniej z usług outsourcingu korzystają firmy z branży finansowej (73%) oraz motoryzacyjnej (64%). Wśród wymienianych korzyści outsourcingu przedsiębiorcy wskazywali na oszczędność czasu (39%), skupienie się na podstawowej działalności firmy (39%) oraz redukcję kosztów (38%).

Badanie z 2008 roku wskazało także, że w ciągu 2 lat nakłady na usługi outsourcingu znacznie wzrosną w sektorze infrastruktury oraz finansowym. Przez ostatnie lata rynek outsourcingu w Polsce dynamicznie się rozwinął. Obecnie segment BPO zatrudnia blisko 45 tysięcy osób – eksperci podają, że liczba ta w ciągu 2 lat może się podwoić. W 2009 roku Polska uplasowała się w pierwszej 10. najlepszych outsourcingowych lokalizacji na świecie, a szacowana wartość polskiego rynku usług outsourcingu wynosi 2 mld dolarów. Jakie wnioski przyniesie nam tegoroczny raport? Już w październiku poznamy najświeższe dane dotyczące rynku outsourcingu.

Udostępnij