24.11.2009

„Outsourcing Magazine”, Instytut zaczyna na nowo

Grupa firm działających w branży outsourcingowej powołała Fundację Instytut Outsourcingu.

Grupa firm działających w branży outsourcingowej powołała Fundację Instytut Outsourcingu. Organizacja ta za cel stawia sobie podnoszenie poziomu wiedzy menedżerów o outsourcingu, integrowanie środowiska i specjalistów oraz promowanie najlepszych praktyk.

W utworzenie Fundacji zaangażowały się firmy świadczące różnego rodzaju usługi outsourcingowe, doradcze oraz kancelaria prawna. Część z nich należała do Instytutu Outsourcingu, który w 2007 r. powstał pod patronatem Harvard Business Review Polska. -Projekt prowadzony z Harvard Business Review po półtorarocznej działalności wymagał nowej formuły. Dlatego podjęliśmy decyzję o powołaniu Fundacji Instytut Outsourcingu, która nie będzie tak ściśle związana jednym tytułem prasowym, co umożliwia swobodniejsze działanie oraz udział w pracach Instytutu różnych partnerów merytorycznych – tłumaczy Łukasz Gajewski, prezes firmy Target BPO i zarazem prezes nowej Fundacji.

Fundacja IO, która kontynuuje idee Instytutu, ma ambicję, by stać się wiodącym ośrodkiem wymiany wiedzy o outsourcingu, pracującym na rzecz promocji tego modelu biznesowego. Skupione w niej firmy chcą także podjąć różne inicjatywy, których rezultatem będzie wymiana doświadczeń i rozwiązań stosowanych w polskich i międzynarodowych przedsiębiorstwach. -Jeszcze w tym roku planujemy wydanie książki poświęconej najlepszym praktykom outsourcingu. Mamy też zamiar zorganizować spotkania prasowe, które pozwolą dziennikarzom poznać ekspertów od outsourcingu – mówi Gajewski. 

To nie jedyne zamierzenia Fundacji, która chce organizować spotkania integrujące środowisko i opracowywać roczne raporty o rynku outsourcingowym z zamiarem dystrybuowania ich do wybranych firm oraz dziennikarzy zainteresowanych tą tematyką. – Planujemy także aranżować dla przedsiębiorców spotkania w Klubie Klienta. Zaproszonym przez naszych członków przedstawicielom firm będziemy wspólnie prezentować szeroką gamę możliwości, jakie daje outsourcing – wyjaśnia Gajewski.

Istotne jest też, że grupa założycielska jest otwarta na przyjmowanie nowych członków do Fundacji IO. Oprócz chęci przystąpienia, potencjalni kandydaci będą musieli wykazać się dobrą jakością świadczonych usług oraz odpowiednio dużą skalą działalności. Według prezesa Fundacji, w tej kwestii miernikiem będą m.in. przychody osiągane z działalności outsourcingowej. 

Fundacja Instytut Outsourcingu

Założyciele: ADP, ArchiDoc, kancelaria Baker&McKenzie Gruszczyński i Wspólnicy, Deloitte, Target BPO, Web Inn, Xerox.

Udostępnij