03.01.2013

Puls Biznesu, Outsourcing Experts powiększa grupę

W 2012 r. grupa rozmawiała o akwizycji 18 podmiotów. Dopięła jedno przejęcie, teraz szykuje drugie.

W 2012 r. grupa rozmawiała o akwizycji 18 podmiotów. Dopięła jedno przejęcie, teraz szykuje drugie.

W pierwszym kwartale tego roku Outsourcing Experts zamierza włączyć do grupy kolejną firmę.
-Jesteśmy bardzo bliscy porozumienia ze spółką, która tworzy oprogramowanie dla sklepów internetowych. Nie będzie to duża akwizycja, ale dla nas bardzo znacząca. Dzięki niej będziemy w stanie zaproponować klientom z sektora e-commerce pełny zakres usług: od stworzenia sklepu po jego obsługę logistyczną – mówi Konrad Rochalski, prezes Outsourcing Experts.

Już teraz Cursor, czyli największa w grupie spółka, magazynuje towary sprzedawane przez e-sklepy, a gdy w tych ostatnich pojawią się zamówienia, pakuje je i wysyła do klientów.

Outsourcing Experts nie wyklucza kolejnych przejęć.
– W 2012 r. prowadziliśmy mniej lub bardziej zaawansowane rozmowy na temat 18 akwizycji. Tylko część tych negocjacji została definitywnie zamknięta ze względu na rezygnację jednej ze stron – dodaje Konrad Rochalski.

Jedna transakcja została też sfinalizowana. Cursor wchłonął firmę Multitex, która zajmuje się wyszukiwaniem w Chinach producentów gadżetów, które klienci największej spółki w grupie mogą wykorzystywać w promocjach. W ciągu dwóch lat ma to zwiększyć przychody Cursora o 25 mln zł.

Na razie jednak najszybciej rosnącą spółką grupy jest Galposter, specjalizujący się w procesach rebrandingowych. Po trzech kwartałach 2012 r. jego przychody wzrosły o 37 proc., licząc rok do roku. Ponad połowę obrotów wygenerowały kontrakty z PKN Orlen, Auchan, Ruchem i Eurocashem. Temu ostatniemu spółka udostępniała nośniki reklamowe. Galposter ma ich około tysiąca – są zlokalizowane głównie przy supermarketach.

Konrad Rochalski unika odpowiedzi na pytanie, czy grupie Outsourcing Experts uda się zrealizować planowane na 2012 r. 200 mln zł przychodów i przynajmniej 11,7 mln zł zysku netto.

– Nie jesteśmy branżą IT, która w ostatnim kwartale potrafi wygenerować połowę sprzedaży, ale również u nas znaczenie tego kwartału jest większe, niż by to wynikało z kalendarza. Różne świąteczne promocje naszych klientów mogą istotnie wpłynąć na wyniki z telesprzedaży prowadzonej przez Voice Contact Center, liczbę dokumentów przetwarzanych przez Archidoc, a nawet na wyniki Cursora – komentuje Konrad Rochalski.

[KA]

Udostępnij